Fandom

Jedipedia

Visas Marr

417sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share
Visas Marr
Visas.png
Hjemplanet Katarr
Art Miraluka
Kjønn kvinne
Høyde Ukjent
Tilknyttet Sith, Jediordenen, Republikken

Mitt liv for ditt.
— Visas Marr til Jedieksilet

Visas Marr var en hunn-Miraluka, lærling til Jedieksilet, og den eneste overlevende etter Fordervelsen av Katarr. Bundet av Darth Nihilus, som utryddet hennes folkeslag, var hun hans Sith lærling og fulgte ham og den mørke siden helt til hun ble sendt etter Eksilet, som klarte å omvende henne. I 3951 F.s.Y. deltok hun i Slaget om Telos IV og møtte sin tidligere Mester, og overvant ham. Hun og Eksilets veier skiltes da hun vendte tilbake til Katarr etter Ødeleggelsen av Malachor V.

Omtrent 3952 før slaget ved Yavin ble Visas hjemverden, Katarr fordervet og lagt øde av Darth Nihilus. Miralukaer blir ofte gjort utilpass av ting som ikke er i kontakt med Kraften, så når Visas så Katarr ligge øde og forlatt ble smerten for mye. Nihilus tok henne med seg som sin lærling og fikk henne til og se galaksen slik hennes folk aldri hadde gjort.

Omtrent ett år etter kunne både Visas og Nihilus føle forstyrrelsene i Kraften forårsaket av Jedieksilet og de valgene hun gjorde på sin reise. Men Nihilus var først ikke klar over at Eksilet var kilden for forstyrrelsene, etter som det ikke føltes som de kom fra et levende vesen. Etter denne oppdagelsen sendte Nihilus Visas for å oppspore kilden til denne uvanelige forstyrrelsen.
Visas Marr.png

Visas som Darth Nihilus' Sithlærling

Reisen sammen med Eksilet

Hennes nærvær her er en trussel mot oss. Mot deg. Ikke undervurder henne… eller hennes lojalitet.
Kreia til Jedieksilet

Visas infiltrerte Ebon Hawk og utfordret Eksilet til lyssabelkamp, men ble beseiret, skadet og fikk ødelagt lyssabelen. Dette fikk Visas til å oppgi Nihilus og sverge troskap til Eksilet, som til de fleste av følgesvennenes store misnøye, brakte henne til sykestuen i stedet for og drepe henne. Imponert over styrken til Eksilet fikk Visas på ny håp og begynte og lure på om universet kanskje ikke var slik hennes tidligere mester hadde vist henne, og at hun med Eksilets hjelp kunne klare å stoppe ham. Men hun nektet og lede Eksilet til ham utestet og uten at hun hadde nådd sitt fulle potensial, hun så derimot at de kom til og møtes i nær fremtid. Fra det øyeblikket sverget Visas troskap til Eksilet og guidet henne i sin søken etter de andre Jedimesterene. Under reisen deres sammen, fortalte hun om sin fortid og ødeleggelsen av hjemverdenen sin, og gjennom henne lærte Eksilet og se gjennom Kraften som en av hennes folkeslag, en meget sjelden og kostbar gave. Hun fikk endelig fred i seg selv da hun i følge med Eksilet dro til flaggskipet til sin gamle mester, for en endelig konfrontasjon.

Tilfeldig wiki