FANDOM

Sly Moore
Sly Moore.jpg
Hjemplanet Umbara
Art Umbaraner
Kjønn kvinne
Høyde Ukjent
Tilknyttet Republikken, Sith, Imperiet

Sly Moore var en Kraftsensitiv seniorrådgiver i kontoret til kanseller Palpatine. Folket hennes, Umbaranene var kjent for deres evne til og ha innflytelse over andre ved hjelp av tankene sine.

Biografi

Det ble spekulert i at hun var involvert i at hennes forgjenger, Sei Traia, trakk seg tilbake. Moores stille personlighet skjulte hennes indre ambisjoner, og blant alle medlemmene av Palpatines medhjelpere, var det ment at det var hun som sto ham nærmest – selv hans innerste og mørkeste hemmeligheter. Til tider var hun kjent for å etterligne hans alter ego, Darth Sidious for og holde illojale senatorer i sjakk.
SlyMoore.jpg

Sly Moore.

Etter at Republikken ble omgjort til det Galaktiske Imperiet, ble Moore et av de første medlemmene i Imperiets Innerste Sirkel og ble sendt til Byss hvor hun skulle omvende fangende Padawaner til og hengi seg til den mørke siden av Kraften . Det ble antatt at hun ble trent i Kraftens mørke side av Palpatine.

Bak scenene

Sly Moore ble portrettert av Sandy Finlay i både Klonene angriper og Sithene tar hevn.

Tilfeldig wiki