FANDOM

Leg.png
BattleRestuss2.jpg

En AT-AT i Restuss

BattleRestuss1.jpg

Slaget om Restuss

Slaget om Restuss var en av de mest blodige sammentreffene i Den Galaktiske Sivilkrigen.

Slaget fant sted i byen Restuss på en av Naboos måner, Rori

Bakgrunn

Imperiet brukte byen Restuss til å produsere en energicelle med nok kraft til å fylle en Star Destroyer. Når en rebell tok opp en samtale fra Imperiet, sendte de spioner for å få tak i Stjernekjernen. De etablerte en kommandobase utenfor og gjorde klar til en fullstendig invasjon av byen. Imperiet beordret evakuering å begynte å sette opp forsvarsverk.

Slaget

Både Opprørerne og Imperiet prøvde først å få en holdning i byen. Når de begynte å lide store tap hyret begge sider romfarere og leiesoldater. Smuglere så fjernt som Kessel begynte å frakte forsyninger til begge sider.

Begge sider begynte å rykke inn fra hver sin side av byen. Forsterkninger var så nødvendige at Imperiet brukte gamle AT-TE vandrere å tilogmed en av Keiserens Hender gikk i slaget, men ble bekjempet av Rebellenes spesialstyrker. Opprørerne tok til å bruke sine få T-2B og AAC-1 tanks.

I kampen fraktet en AT-AT prototypen av Stjernekjernen, men når den ble ødelagt i bakholdsangrep ble den enorme mengden energi sluppet løs, og la nesten hele byen i ruiner.

I rommet kjempet også Imperiet og Alliansen i et forsøk på å ødelegge eller ta over fiendens forsyniger.

Bak Scenen

Det er ukjent hvem som vant slaget om Restuss. Slaget er et Player VS Player oppdrag i MMORPG spillet Star Wars Galaxies, og leiesoldatene og romfarerne er spillere som deltar i slaget. I spillet kan begge sider vinne.

Tilfeldig wiki