Fandom

Jedipedia

Sayormi

417sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share
SayormiWarrior.jpg

En Sayormikriger

Sayormi er en mystisk rase som kaller den Døde Skogen i Kkowir på Kashyyyk sitt hjem.

De er ledet av sin Dronning. Deres beste kriger er Cyrans den Ufølsomme.

Kultur

Sayormi er et ganske primitift samfunn, de bor i enkle hytter laget av dyreskinn og dekorert med hodeskaller og bein. Fugleskremsel laget av tre og bein markerte deres territorium, som de aggresift forsvarte.

Kvinner ble kalt hekser, mens menn ble kalt munker eller krigere.

Sayormi ble sagt at hadde mørke og onde "magiske" krefter inne i seg. De hadde blodige dyreofringer og forbannet sine fiender med Voodoo dukker. Alt dette førte Wookieene til å tro at de var spøkelser på jakt etter blod.

Kanner med merklige gifter og eliksirer ble ofte funnet på døde Sayormi, de innehold ofte øyeballer eller insekter. De brygget også sin egen alkehol-holdige drikk.

I kamp brukte de primitive men dødlige slagvåpen. Hekser var kjent for ferdighetene med Blackbane Spikere, munker brukte år på å trene med Sayormi Hjerteskjærere. Og blandt de blodtørstige krigerne, det var kjent at de kunne søle blodet hos selv de sterkeste fiender, en tung kampøks kalt Livsblod Kløyver, var et forretrukket våpen.

Historie

Wookieene fra Kerritamba landsbyen kjempet ofte med Sayormi som de trodde konstant søkte etter blod bevist med humanoide kropper, ofte fra wookieer, som hang utenfor Territoriet deres.

Mange år før Slaget ved Yavin, hadde Cyrans den Ufølsomme drept hele Sjef Kerritambas familie. Den uerfarne Kerritamba måtte ta lederskapet i landsbyen i mange års kriging med Sayormi. Fra da hadde stammen slått tilbake, men de klarte ikke å bekjempe fienden. Rundt Slaget ved Yavin hadde stammen gitt opp alt håp.

Et år etter krigen ble Sayormi knust når Sjef Kerritamba kurerte det forgiftede Store Treet. De vandret rundt i Kkowir, ødela trær. Kerritamba bestemte at Shoartu stammen ikke bare kunne stå på å se at skogen deres ble ødelagt. En modige individuelle som hjalp til med å kurere det Store Treet, hjalp stammen atter en gang. Han dro dypt inn i den Døde Skogen og bekjempet flere Sayormi, så ødela han kjernen. Han drepte både dronningen og Cyrans, et gigantisk tap for folket. Selv om noen Sayormi fremdeles vandrer i skogen, er Wookiee sikre på at skogen atter er trygg.

Tilfeldig wiki