FANDOM

Leg.png 30px-Era-imp.png 30px-Era-reb.png

Polis Massa.jpg

Polis Massas hovedastroide.

Polis Massa var en gang en øde, men bosettbar planet og hjem til den lite kjente Eellayin arten. En gang i tiden ble planeten ødelagt i en kataklysme, og hele Eellayin-arten forsvant. Alt som ble igjen var et astroidesystem med noen spredde arkeologbaser. Dagens astroidefelt ligger i det Ytre Rim. 500 år før Slaget ved Yavin flyttet hele den Kallidahinske sivilisasjonen fra Kallidah til Polis Massa i et gigantisk arkeologprosjekt. Kallidahin mente at de var etterkommere etter Eellayin og ønsket å finne ut mere om den tapte sivilisasjonen. Prosjektet tok så lang tid at arten kallidahin ble omdøpt Polis Massan.

Polis Massan bygde sprette baser over astroidene, med kloningstasjoner, legesentre og samlingsteder. Galaksen sett under ett brydde seg lite om de lille astroidene og alle arkeologene der og lot systemet være relativt i fred. Dette gjorde det lett for Obi-Wan Kenobi, Yoda og Bail Prestor Organa og frakte den høygravide Padmè Amidala som skulle føde barna til den nå onde Anakin Skywalker. Polis Massane prøvde alt de kunne for å redde Amidala og barna hennes, tross for at de hadde liten kunnskap i menneskers fødsel. Dessverre klarte de ikke å redde Amidalas liv, men hun klarte å føde tvillinger, Luke Skywalker og Leia Organa Solo.

Tilfeldig wiki