FANDOM

250px-Captain Sturn.jpg
Ozzik brukte familiekonneksjonene sine til å reise seg til Kaptein i Imperiets militær.

Han var en jeger av verdensklasse og brukte makten sin til å jakte på Galaksens største og farligste dyr. Når han gikk lei av å drepe vanlige dyr begynte han å jakte inntligente vesner, fanger han slapp løs i spesielle jaktområder. Han var Sjef-Magistrat over Malastare, men de innfødte mislikte hans jakt-metoder og opprørte mot Imperiet.

Han ble sendt til Kashyyyk for å overse byggingen av en Skyhook, som ble bygget av slaver. Han gikk så langt til å jakte på slave-Wookieene istedet for å la dem arbeide.

Når Palpatine sendte Leia Organa Solo til Kashyyyk skulle Sturn sørge for at hun døde om adoptivfaren hennes opprørte mot Imperiet. Galen Marek ble sendt til Kashyyyk av General Rahm Kota for å redde henne, men Kaptein Sturn følte at sjansen for å endelig jakte jedi hadde kommet. Han utfordret Marek i hans AT-KT, men Marek drepte Kapteinen og ødela Skykroken.

Sturn hadde et troferom på Kashyyyk med hodene fra dyr han hadde bekjempet, Wampa, Tauntaun, Gorax, Kraytdrage, Reek, Acklay og Nexu med flere. Han hadde også av ukjent grunn en Gunganer infrosset i Karbonitt hengede på veggen.

Tilfeldig wiki