Wikia

Star Wars Wiki

Naboo

Kommentarer0
386sider på
denne wikien
[[bilde:Naboo|240px]]
Naboo
Sektor {{{sektor}}}
Solsystem {{{system}}}
Sol(er) {{{sol}}}
Måne(r) {{{mane}}}
Atmosfære {{{atmo}}}
Gravitasjon {{{gravitasjon}}}
Temperatur {{{temp}}}
Klima Temperert
Terreng {{{terreng}}}
Overflatevann {{{vann}}}
Steder av interesse {{{steder}}}
Innfødte arter {{{innfodt}}}
Innførte arter {{{innfort}}}
Innbyggere Gungere, Kaaduer, Falumpasetter, Fambaaer, Shaaker, Tuskkatter
Tilknyttet {{{til}}}

Naboo er blant galaksens aller, aller vakreste planeter, og ligger ikke langt unna de ytre territoriene. Da planeten mangler en varm og glødende kjerne kan den sies å være ganske unik, men det er da også mer.

På overflaten finner vi stort sett sumper og sletter. Sumpene leder inn til gungernes rike, under vannet. Der lever de i undersjøiske byer, og reiser gjennom gruve- og kanalsystemene. Særlig dypt inn mot planetens aller innerste lever skrekkelige skapninger og sjøuhyrer, og derfor unngår man stort sett å reise gjennom planetkjernen.

Naboo1

Naboo er kjent for sine vakre byer og naturlandskap.

Menneskene på Naboo lever imidlertid på en litt annen måte, i sine vakre og klassiske byer. En gang i tiden levde gungerne og menneskene her atskilt, men etter blokaden ble dette endret på.

Handelsføderasjonen bestemte seg nemlig for å blokkere denne fredlige og lille planeten, grunnet skatteøkninger. Konflikten var på alle måter opprivende, og krevde lederskap av dronning Amidala, galaksen sjeldent har sett maken til.

Fordi senatet ikke ville hjelpe henne med å få invasjonsstyrkene av planeten, bestemte hun seg for å søke en allianse med gungerne, og sammen lyktes det dem å bekjempe invasjonsstyrkene. Dette har ført de to partene meget mye nærmere hverandre, og de anerkjenner og respekterer i dag hverandre.

Tilfeldig wiki