FANDOM

666

N-K Necrosis

NK-Necrosis var en høyst avansert kamdroide, skapt av rustningen til General Grievous.

Biografi

Kreasjon

NK ble skapt av doktor Nycolai Kinesworthy, en kybertekniker. Kinesworthy ble hyret av Imperiet til å skape NK.
Kinesworthy

Doktor Kinesworthy

Han bygget en arbeidsbutikk dypt nede i Myyydrilgrottene og arbeidet sammen med assistenten Traun Lorn. Lorn sendte dusørjegeren IG-72 etter noen utdaterte IG-100 og Merili skaffet dem kroppen til Grievous på Utapau.

Kinesworthy dubbet prosjektet NK etter hans eget navn. IG-100 livvaktene NK-3 trente NK i Lyssabelkamp.

Død

Rundt Slaget ved Yavin stjal Lorn NK og NK-3-vaktene og gjemte dem dypt inne i hulen. Et og et halvt år senere kom en gruppe romfarere for å utforske hulen. De støtte på vakten til hulen til NK og slapp inn når de skaffet en krystall som kunne bringe NK til live. Lorn fikk krystallen og brakte NK og livvaktene til live. Droidene angrep romfarerne, men de klarte å bekjempe droidene. Romfarerne tokk alt av verdi de kunne finne på restene.

Utstyr

NK-Necrosis hadde en dobbelsidig rød Lyssabel. Lyssabelen hadde krystallen Banes Hjerte, en alkymist-skapt
Necrosis1

N-K Necrosis i kamp

Sith kreasjon som Sithherren Darth Bane ga til sin lærling Darth Zannah. (Det kan også være mulig at lyssabelen var Zannah sin også siden hennes var lik). NK hadde også skipstegningene til Grievous skip Soulless One, våpenet Obi-Wan Kenobi endte Grievous liv med, en modifisert BlasTech blaster som han dubbet Grievance Striker, og en Utapauansk Nightstriker.

Personlighet

På grunn av Kinesworthys avanserte droidehjerne hadde NK lik personlighet som hans forjenger. NK brukte tid til å tenke over hvem Grievous var og om han bare var skallet av han.

NK brukte de samme kamteknikkene som Grievous og både han og NK-3 praktiserte nærkamp.

Bak Scenene

NK Necrosis dukket opp i Star Wars Galaxiesutvidelsen Wookieenes Vrede bare en måned før Star Wars Episode III: Sithene tar hevn.

Tilfeldig wiki