FANDOM

The Natives of Mustafar
[1]
Mustafarian
Innfødt i

Mustafar

Gjennomsnittlig høyde
  • 2,29 meter (nord)
  • 1,5 meter (sør)
Utmerkelser

Ekstremofile

Races

Nordlige og sørlige

De Mustafarians var de innfødte levende arter av den vulkanske planeten Mustafar . De ble delt inn i to underarter: den høyere, tynnere nordlige underarter, og en mindre, stockier, og hardføre sørlige underarter.

Biologi og utseende [2] Rediger

[3]En stockier sørlige Mustafarian De to underarter av Mustafarians hadde ulike physiologies samt ulike roller i samfunnet deres. De nordlige Mustafarians var betydelig høyere enn sine fettere og fysisk svakere. På grunn av deres skrøpelige fysiologi, de som tjente som vaktposter ofte hadde sine lemmer forbedret medkybernetiske protetikk . [2]

Den sørlige Mustafarians ble sterkere og kortere av vekst enn sine nordlige fettere. De håndterte "tunge løft" jobber for deres planetens lava gruvedrift, og kan tåle høyere temperaturer enn nordlendingene. [2] Siden de brukte mer tid i nærheten av lava, hadde de pusten masker og tykk rustning for å kompensere. [2]

Det var likheter mellom de to underarter, skjønt. Begge ble hardt skall leddyr med lange snuter og insectoid øyne.Deres exoskeletons lå i form av plater over læraktig hud, som tjener som beskyttelse mot varmen de opplevde på Mustafar. [2] I motsetning til de fleste arter av galaksen , hadde de svært lite vann i kroppen. [2]

Samfunn og kultur [4] Rediger

De Mustafarians ble en egosentrisk folk som ønsket noe mer enn å klemme noen ressurs de kunne av seg vulkanske planeten . De var generelt likegyldig om saker av utenforstående, og ble ikke vanlig sett off-verden. Hvis de var, var det som regel for handel eller forretningsmessige årsaker.

De fashioned rustning fra lava lopper å beskytte seg fra den varmere lava flyter på overflaten som skilte Mustafarian townships som Fralideja . Selv uten lava loppe rustning, Mustafarian huden var tøff nok til å motstå standardblaster bolter, så de brukte våpen som avfyrte bolter av kinetisk kraft i stedet. De var ikke en naturlig aggressiv art, men brukte våpen som beskyttelse. [2] Northern Mustafarians også domestisert lava lopper å tjene som monterer, og hadde en manndom ritual som kreves for ungdom å hoppe en lavafall på en lava loppe uten beskyttende klær.

Mustafarians snakket en summende, insectoid språk [1] og hadde en svært symbolsk kultur. Deres arkitektur er basert på formen påkahel hulen sopp , og de ​​bodde og arbeidet i skål-formet bygg i nærheten av mine innganger.Disse bygningene utvidet flere nivåer under bakken, ofte utnytte tomme gruver som ikke lenger produseres malm.[2] Den kjøligere groper av sovende vulkaner også fungerte som boliger.

Southern Mustafarian gruvearbeidere red høsting plattformer skimming over den aktive lavaen flyter, trekke ut metaller med store, pole-montert gryter. [2] Mustafarians også jobbet i industrielle komplekser som tok fordel av planeten sin rikholdige mineralressurser og geotermisk energi.

Kjente Mustafarians inkludert sjef Armstrong , Foreman Chivos , Urup Fal'co , og Chief Ulon Glost . Minst enMustafarian ble en bounty hunter , Jabba ansatt dette jeger i et forsøk på å drepe Tyber Zann , men jegeren mislyktes og ble drept av Urai Fen .

Historie [5] Rediger

[6]Mustafarian innfødte Den Mustafarians utviklet seg fra extremophilic leddyr hvis naturlige habitat var litt kjøligere groper og huler inne Mustafar er sovende vulkaner.

Da Techno Unionen kom på Mustafar omtrent tre hundre år før Clone Wars , Mustafarians undertegnet en handel avtale med off-worlders. Technology fikk gjennom handel tillot Mustafarians til å overleve selv de tøffeste forhold på hjemplaneten sin og økte deres levekår. Til gjengjeld Mustafarians hjalp bygge og administrere virksomheten på Mustafar å utvinne mineraler for Techno Unionen. [2]

På grunn av dette, fikk de medlemskap i Konføderasjonen av uavhengige systemer , og bevegelsen brukte deres planet som en av sine viktigste hovedkvarter. [2] Under Clone Wars, den Separatistene Rådet vervet Mustafarians å bygge et klima-kontrollerte festning som ble skal brukes som et beskyttende retrett i tilfelle at Republikken rådet. Etter Darth Vader 's massakre av Separatistene Rådet og Techno Union ledere i 19 BBY , Mustafarians var glade for å ha fått kontroll over festningen, og ble overlatt til å administrere sine egne affærer. [2]

Imidlertid er det antatt at festningen ble desimert av orbital bombardement av galaktiske imperiet når overløperGeonosian Separatistene Gizor Dellso trakk seg der, nektet å overgi seg til Empire. [2]

De Mustafarians var lojale til riket som i 0-6 ABY.

Bak kulissene [7] Rediger

[8]Et konsept for en Mustafarian[9]Konsept for en Mustafarian Jedi Knight Noen av de opprinnelige design for Mustafarians var mye mer humanoid . Disse designene ble senere brukt til Pau'ans .

Den Mustafarians ser veldig lik den Kubaz , fører noen til å tro at de var en og samme art.Selv om dette ikke er tilfelle, Revenge of the Sith: The Visual Dictionary avbilder en Mustafarian iført en Kubazian skjørt , noe som kan peke på et forhold mellom artene (lik som den Duros og Neimoidians ).

Tilfeldig wiki