FANDOM

Leg

Canon2
Legends3
Luminara Unduli/Canon
Luminaraprofil
Hjemplanet Miral
Art Miralaner
Kjønn kvinne
Høyde 1,7 meter
Tilknyttet Republikken, Jediordenen

Luminara Unduli var en Mirialansk Jedimester og Jedigeneral i den Galaktiske Republikken under Klonekrigen. Hennes siste Padawan var Barriss Offee. De to Mirialanerne jobbet ofte sammen på slagmarken, da deres utrolige dyktighet med lyssabelen og smidighet gjorde dem til den formidabel duo i kamp.

Biografi

Luminara hadde blitt en Mester i årene før Handelsføderasjonens Invasjon av Naboo. Offee, som alle hennes tidligere Padawaner hadde alle vært andre Mirialere etter som deres kultur hadde et krav om at alle barn fra Mirial skulle bli trent av en Mirialansk mester. Luminara var en nær venn til mesterne Shaak Ti og Quinlan Vos.

Oppdraget til Ansion

I årene før Klonekrigen dro Luminara og Offee sammen på flere oppdrag for Ordenen. Et av oppdragene brakte dem til planeten Ansion hvor de skulle forhindre at befolkningen sluttet seg til Separatistene. Ikke lenger at de ankom ble de utsatt for et angrep av Soergg Vosadii Bezhin. De holdt Luminara og Barriss ble oppholdt til Anakin Skywalker og Obi-Wan Kenobi ankom og slo ned angriperne.

Luminara og Obi-Wan sammen med Padawanene deres dro så for og fullføre forhandlingene med Ansionerne. Luminara klarte å overtale Ansionske byrådet til og fortsatt holde seg i den Galaktiske Republikken, så lenge Jediene holdt sin del av avtalen.

Klonekrigen

Luminara og Barriss var senere med i angrepsstyrken som ble sendt for og redde Obi-Wan, Anakin og Padmé Amidala og ble med i det etterfølgende Slaget om Geonosis. Luminara og Mace Winu gikk i forveien for de andre Jediene da de nærmet seg Petranaki arenaen og klarerte veien.

LuminaraGeo

Luminari under Slaget om Geonosis.

Under Klonekrigen tjenestegjorde hun som en Jedigeneral og kommanderte den 41. Elite divisjonen i Republikkens hær. Hun sloss mot Grievous på Nadiem og hennes siste oppdrag sammen med Padawanen sin var på Ilum, hvor de klarte å forhindre at Separatistene ødela krystallene som ble brukt av Jediene i lyssabelene. Etter dette og et solooppdrag til Drongar ble Barriss utnevnt til Jediridder så de to lite til hverandre.
Luminara Unduli & Barriss Offee parrying blasters

Luminara og Barriss i kamp mot Separatistene på Ilum.

Krefter og Evner

Lyssabel ferdighetene hennes var imponerende. I kamp var bevegelsene hennes fokuserte og presise, i flytende overgang. Alle Jedier er mine brødre og søstre, men bare et fåtall, som Luminara Unduli, føler du deg knyttet til.
— Quinlan Vos om Luminara Undulis evner.

Trent som en Vokter, hadde Unduli evner om svært få Jedier kunne overgå. Hun hadde utrolig dyktig med lyssabelen og var en Mester i Form III samtidig som hun hadde litt trening i Form V. Ikke bare var hun dyktig med lyssabelen, men hun hadde også trent seg selv til å være så fleksibel at hun enkelt kunne dukke unna alle angrep hun ikke blokkerte med den grønne lyssabelen sin. Disse evnene var samstemte med lærlingen Offee og de to kunne utfylle hverandre i kamp.

Tilfeldig wiki