FANDOM

Den Kubaza eller Kubazian var en insektetende arter innfødt tilplaneten Kubindi i Ytre Rim Territories . Selv om relativt nye iGalactic samfunnet ved institusjonen påNew Order , arter var den allerede allestedsnærværende gjennom hele republikken under Clone Wars .

Innholdet

[show]

Biologi og utseende [1] Rediger

[2]En Kubaz.

Deres fysiologi inkludert lange snuter for suge insekter ut av elveblest, grønn-svart hud, spisse hoder vokser med sort bust, og to-toed føtter. I tillegg hadde de sensitive øynene å bli dekket når den er på andre verdener med gule eller røde soler. Kubaz hadde håndbevegelser som indikerte deres intensjoner. For eksempel, en palme ned indikert avtale. Under den galaktiske borgerkrigen delte de disse og andre signaler med militære sjefer på begge sider. Berøre nesen, hodet eller skuldrene kan tyde hensikt, retning, og antall.

Mange Kubaz utlandet var spioner sendt til andre verdener av sine respektive hives å lære om andre verdener 'politikk, kultur og mat (til Kubaz, ville dette være native insekter). Deres smak for insekter og til oppstår problemer. Ikke anerkjenner insectoid vesener som noe annet enn en matkilde, ville Kubaz noen ganger ulovlig kjøpe organer og kroppsdeler fra levende insectoid arter. Spionasje, derimot, var ikke den eneste vei Kubaz tok, men de var en høyt utdannet art som verdsatt kunst, musikk og litteratur. De var sosiale vesener som fokuserte på manierismen og raffinement og omfavnet tradisjoner og historie i sitt slag, så å plassere dem under en okkupasjon ville ikke være representativ for arten.

Den hjemplaneten Kubindi ble plaget av stråling bombardement i form av solenergi bluss ved sin blå gigantiske sol, og mange velstående elveblest flyttet offworld til 6 Ku'Bakai , 8 , og 11 .

På Kubindi, hives den Kubaz bodde i underjordiske reir. Hver hive ble styrt av en dronning, etter hvem strukturen er oppkalt. Alle Kubaz i en bikube var etterkommere av dronningen.

Historie [3] Rediger

[4]Garindan , en mannlig Kubaz.

Før oppdagelsen av romfart, Kubaz led den intense strålingen stormer fraKu'Bakai . Leve i elveblest, opprettholdt de en tilførsel av insekter å spise.Men mangel og klan raid førte til total krig mellom klanene. Kjent som Hive Wars , arter ville ha dødd ut, unntatt for oppdagelsen av insecticulture, en vitenskap som tillot for insekter å være fargekodet, identifisere hvilke hive de tilhørte.

En Kubaz, ved navn Garindan , medlem av Hive Zabin , førte Stormtrooperstil C-3PO og R2-D2 , mens Obi-Wan Kenobi og Luke Skywalker prøvde å smugle dem av Tatooine . Hans nære slektning, Udin , var en bounty hunter , som senere erobret Luke Skywalker for Empire , men uhell snudde ham til Rebel Alliance .

Kubindi var blant de mange verdener tatt over av Yuuzhan Vong , selv om mange Kubaz var i stand til åevakueretakket være innsatsen til Jedi Kyp Durron og hans Dozen . De returnerte til Kubindi etter slutten av Yuuzhan Vong krigen .

Tilfeldig wiki