FANDOM

Kaevee
Kaevee
Hjemplanet Ukjent, ble trent ved Jedienklavet på Dantooine
Art Menneske
Kjønn Kvinne
Høyde Ukjent
Tilknyttet Jediordenen

Kaevee (født 3968 f.S.Y) var en menneske jente og studerte som Padawan på Dantooine under den Sivilie Jedikrigen.

Biografi

Ved Angrepet på Dantooine i 3956 f.S.Y. var Kaevee fremdeles på et tidlig læresteg og kunne ennå ikke hele Jedikoden eller skille mellom Kraftens to sider. Da Sithene gikk til angrep på Jedienklavet på jakt etter Revan var Kaevee utenfor. Hun prøvde å skjule seg ved Matale-eiendommen, og ble vitne til Matale-familiens død og at husene deres ble brent. Etter dette søkte hun tilflukt i de nedre etasjene av Jedienklavet, tiltrakk seg laigreks og beordret dem til og drepe alle inntrengere, hun kalte dem ”kjæledyrene” sine etter som hun følte det var hennes plikt og forsvare Enklavet uansett hva. Hun ble senere oppdaget av Jedieksilet da hun besøkte Dantooine.

Bak scenene

Siden det ikke var noen eksisterende stemme innspilt for Kaevee måtte utviklerne av The Sith Lords Restoration Project (Sithfyrstenes Restaureringsprosjekt) leie inn en stemmeskuespiller til og ta replikkene hennes. Ifølge utviklerne er alderen hennes 17. Andre kilder i det kuttete materialet indikerer at Kaevee hadde gått over til den mørke siden av Kraften etter og ha brukt et Sith holokron som snakket til henne når det ble aktivert. Kaevee var også planlagt og være den som stjal Suulrus gårdsutstyr. Jedieksilet kunne enten drepe henne og få tilbake utstyret eller ta henne med til gårdbrukeren, som ville tilby henne jobb. Jorran ble i stedet valgt å være tyven.

Opptredener

  • Star Wars: Knights of the Old Republic II: The Sith Lords (kuttet innhold)
På andre språk

Tilfeldig wiki