FANDOM

Jedienes tre pillarer er Kraften, kunnskap og selvdisiplin. Siden Kraften finnes i alle ting, er dette den første pillaren. 

Pillars of Jedi Strength.jpg

Jedienes tre pillarer.

LivingForce-TJP.jpg

Den Levende Kraften gjør at Jedier kan sameksistere og av og til kommunisere med planter og dyr.

  • Kraften: Kraften består av to forskjellige perspektiver: Den Levende Kraften og Den Forente Kraften. Den Levende Kraften er rå og lett for hånden. Dette er livsenergien som pulserer ut fra planter og dyr. Om mange mennesker dør på en gang, kan en Jedi kjenne tapet av energi fra universet. Den Forente Kraften er en endesløs kosmisk kraft. Den Forente Kraften er stjerner og planeter, tid og rom. 
  • Kunnskap: Politikk, geografi, historie, filosofi og språk er svært viktige ting for en Jedi å studere. Når en Jedi bestemmer seg for hvilken rolle han eller hun vil ha i galaksen, kan man dra til bestemte templer hvor man kan fordype seg som heler, analysespesialister, dypere studering av Kraften og et for Jedibeskyttere. 
    UnifyingForce-TJP.jpg

    Ved hjelp av Den Forente Kraften, kan en Jedi vandre i både fortid og fremtid.

  • Selvdisiplin: En Jedi får større selvdisiplin av meditering og praktisering av forskjellige lyssabelteknikker. 

Tilfeldig wiki