Fandom

Jedipedia

Felucia

417sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share
Felucia er en tropisk planet i det Ytre Rim. Felucia har et varier
Felucia.jpg

Feluca

t flora og fauna, med planter som strekker seg langt opp i atmosfæren.

Kjennetegn

Felucia er dekket av tropiske jungler fylt med bizarre planter og livsfarlige rovdyr. Store sopper ble så store at en stjernejager lett kunne lande på den uten at de falt sammen. Plantene forsvarte seg selv med gift og sporer hvis truet. De innfødte Gelagrub kom fra Felucia, og innflyttede Acklayer og Rancorer patruljerte regnskogene. Felucia var også hjem for en gigantisk Sarlacc. Sentiente Jungelfelucianere jaktet også i jungelen. Felucianerne har en veldig sterk konneksjon til Kraften og kan lett bli påvirket av både den lyse og den mørke siden av kraften.

Historie

Opprinnelig kjent som Galuch, Felucia ble kolonisert av Gossamske kolonister 27 000 BBY. Få kolonier forble på planeten på grunn av det aggressive plante- og dyrelivet. Under Klonekrigene ble Felucia et stort slagområde, siden planeten ligger ved en viktig hyperromsrute. Felucia var også en viktig festning for det Gossamstyrte Handelslauget. Felucia skiftet eiere flere ganger i krigen. En gruppe bønder dyrket også nysillin i et opent område. Mot slutten av krigen ble 182. Legion sendt til Felucia, men hele Legionen forsvant. 501. Legion ble sendt ut for å relokalisere 182., men oppdaget at den hadde blitt utslettet av innfødte dyr og kampdroider. Aayla Secura ledet 501. til en av festningene og vant over droidene. Aayla og Barriss Offee ble drept under kampene om Felucia av de forrederiske klonekrigerne da Palpatine beordret Order 66.

Jedirådsmedlem Shaak Ti søkte tilflukt på Felucia sammen med en padawan hun fant på leting etter overlevende fra Order 66 og Den Store Jediforfølgesen, Maris Brood. Shaak trente Maris og Jungelfelucianerne til å kjempe mot Det galaktiske imperium hvis de skulle bli funnet. Og det ble de, da Darth Vader sendte sin hemmelige lærlig, Galen Marek for å eliminere Mester Ti. Marek kjempet seg igjennom Felucianere og Rancorer helt til han møtte Shaak Ti ved Felucias Sarlacc. Marek klarte å beseire Shaak Ti, men Maris Brood unslapp. Et år senere, på leting etter Bail Prestor Organa, kom Marek tilbake til Felucia. Han fant ut at Organa var blitt fanget av Brood, som hadde falt til den mørke siden. Den mørke siden gjorde Felucianerne deformerte og onde, og hele Felucias økosystem var blitt korrupert. Marek reddet Organa og lot Brood gå fri.

Tilfeldig wiki