FANDOM

Aeten II.jpg

Aeten II

Aeten II var en vulkanisk planet på grensen mellom Vilt Rom og det Ytre Rim. Planeten lå inne i en nebula kjent som Dreighton Nebula. Aeten II var forlatt helt til Den Galaktiske Republikk oppdaget de skjelde stygiumkrystallene som er essensielle for å lage usynlighets-skjold. Plutselig var Aeten II full av stygiumgruver. Ressursene varte i nesten to år, helt til et slag i Klonekrigene. Republikken kjempet mot CIS om kontroll av de viktige gruvene. Idet armadaene angrep hverandre kom flåtene til huttpiratene og Sorte sol også inn i systemet for å ta kontroll over krystallene. Det hele endte i at alle flåtene ble borte, folk trodde a Dreighton Nebula selv utslettet skipene, og mange historier om spøkelsesskip og ånder fra døde piloter hjemsøker den delen av nebulaen de døde i: Dreightontriangelet.

Etter slaget var Aeten II plutselig tom for stygium. Imeperiets Grand Moff Martio Batch ga ikke opp håpet og blåste hele planeten i lufta med Tarkin-supervåpenet for å finne nye malmarmer. Dette produserte mer stygium for Imperiet.

Tilfeldig wiki