FANDOM

Leg

Canon3
Legends2
Aaylas’ecura
As
Hjemplanet Ryloth
Art Twi'lek
Kjønn Kvinne
Høyde 1,78 meter
Tilknyttet Jediordenen, Den Galaktiske Republikken

Denne jenta – Aayla – kun kalte på meg gjennom Kraften. Hun hjalp meg og holde meg i skinnet under kampen med wampaen. Kan hun være…»

«En Jedi? Kanskje.

— Quinlan Vos og Tholme

Aaylas’ecura, bedre kjent som Aayla Secrua, var en hunn-Twi’lek Jediridder og General under Klonekrigens æra.

Aayla var alltid sterk med Kraften, og ved ung alder ble hun oppdaget av Jediene under et oppdrag til Ryloth av en ung Quinlan Vos. Den unge Aayla ble holdt sammen med de andre Twi’lek slavene til den lokale Hutten. Hun ble reddet av Quinlan fra et wampa angrep og de to fikk en sterk en sterk forbindelse til hverandre gjennom Kraften. Quinlan overtalte mesteren sin til å teste Aayla på Coruscant for Jeditrening.

Hun var en dyktig fekterske og brukte Form IV i kamp med lyssabelen. Hun studerte også Jar’Kai formen, og brukte både en grønn og en blå lyssabel. Hun brukte også ved visse anledninger bruke en fiolett lyssabel. Hun var en svært nær venn av Kit Fisto som hvis de ikke hadde gitt sine liv for Ordenen sannsynligvis ville utviklet gått enda lenger. Aayla var ofte sammen med Klonekommandøren Bly som utviklet seg til et nært vennskap. Etter beleiringen av Saleucami ble hun og troppen hennes sendt til Felucia for å hjelpe Barriss Offee med og avdekke en sammensvergelse om og forgifte Felucias vannreservoarer. Der fikk Aayla også respekt fra den 501. Legionen på den tiden de tilbrakte der.

Mens hun sloss på Felucia gikk klonetroppen inkludert Kommandanten Bly, mot henne etter at de fikk beskjed om å utføre Ordre 66 av Palpatine. Like etter skjøt en AT-TE ned Barriss Offee, før den gjorde Aayla det neste offeret for den store Jediforfølgelsen.
AaylaSecuraOrdre66

Aayla like før klonetroppen vender seg mot henne på Felucia.

Tilfeldig wiki